Gyökérkezelés

Segítünk megszabadítani Önt a fájdalomtól!

Gyökérkezelés

Volt már olyan, hogy egy éjszakán át kellett elviselnie a fogfájást? A hosszan tartó fogfájás, a szélsőséges fogszuvasodás és még az érzékeny fogak is a gyakori szájüregi problémák közé tartoznak, amelyeken az emberek keresztülmennek, és amelyek kínzóan fájdalmasak lehetnek.

A gyökérkezelés egy gyakorlatilag fájdalommentes folyamat, amely a gyökércsatornában lévő fertőzött vagy sérült pulpa eltávolítását jelenti. A csatornát ezután megtisztítjuk, fertőtlenítjük, majd guttaperhával, a gyökérkezelés során gyakran használt polimer anyaggal töltjük fel.

Melyek a gyökérkezelés előnyei?

Számos klinikai oka van annak, hogy gyökérkezelésre van szükség, de számtalan gyakorlati oka is van annak, hogy miért bölcs döntés a természetes fog megmentése. A gyökérkezelés segít megőrizni természetes mosolyát, így továbbra is fogyaszthatja az Ön által kedvelt ételeket, és korlátozza a folyamatos fogászati beavatkozások szükségességét. Megfelelő gondozással a legtöbb gyökérkezelésen átesett fog egy életen át ellátja feladatát.

Amennyiben a fog belsejében található fogbél fogszuvasodás, vagy sérülés miatt befertőződik, már többnyire csak a gyökérkezelés az egyetlen mód a fog megtartására.

Mi a gyökérkezelés menete?

A gyökérkezelés folyamán eltávolítjuk a sérült, fertőzött fogbelet, majd ennek helyére egy speciális gyökértömő anyagot viszünk fel, amely egyrészt gátolja a fertőzés továbbterjedését, másrészt elősegíti a fog megtartását. Gyökérkezelés nélkül a fogat körülvevő íny- és csontszövet is fertőződhet, aminek következményeként fájdalmas tályogképződés indulhat el.

Az eljárás gyakorlatilag fájdalommentes, és gyakran kevesebb kellemetlenséget okoz a gyógyulás során, mintha a természetes fogát húznák ki. A modern technikáknak és a hatékony érzéstelenítésnek köszönhetően a gyökérkezelésen átesett betegek hatszor nagyobb valószínűséggel írják le azt fájdalommentesnek, mint azok, akiknek kihúzták a fogát!

Szerencsére ma már korszerű módszerekkel és eszközökkel próbáljuk fájdalommentesen a lehető legkorrektebb módon megtartani az elhalt fogakat is, mégis előfordulhatnak a következményekből eredő problémák. A gyökérkezelt fogak ugyanis kiszáradhatnak, törékennyé válhatnak, elszíneződhetnek. Sosem lesz egy gyökérkezelt fog többé olyan tartós, mint vitális korában, vagyis, ha időben, még a fogbél elhalása előtt megkapja a megfelelő kezelést.

Költségkímélő eljárás

Sokkal költségkímélőbb egy fog megtartása még mély szuvasodás esetében is, ha a fog életképes. A fog belsejében elhelyezett gyökértömő anyag valószínűleg az élet során megmarad, a fognak a koronai részét idővel azonban újra be kell tömni, inlay/onlay-el, vagy koronával ellátni.

A gyökérkezelés olyan alapvető fontosságú eljárás, amely a szuvas fogak és a fogszuvasodás következményes betegségének kezelésére szolgál. Gyakorlatilag fájdalommentes, és megakadályozza a fogak elvesztését. A gyökérkezelés egyéb előnyei közé tartozik a száj- és általános egészségi állapot javítása, az állcsont degenerációjának megelőzése, a szomszédos fogak fertőzésének megelőzése és a fogak vizuális vonzerejének növelése.