Amennyiben a fog belsejében található fogbél fogszuvasodás, vagy sérülés miatt befertőződik, már többnyire csak a gyökérkezelés az egyetlen mód a fog megtartására.

A gyökérkezelés folyamán eltávolítjuk a sérült, fertőzött fogbelet, majd ennek helyére egy speciális gyökértömő anyagot viszünk fel, amely egyrészt gátolja a fertőzés tovaterjedését, másrészt elősegíti a fog megtartását. Gyökérkezelés nélkül a fogat körülvevő íny- és csontszövet is fertőződhet, aminek következményeként fájdalmas tályogképződés indulhat el.

Szerencsére ma már korszerű módszerekkel és eszközökkel próbáljuk fájdalommentesen a lehető legkorrektebb módon megtartani az elhalt fogakat is, mégis előfordulhatnak a következményekből eredő problémák. A gyökérkezelt fogak ugyanis kiszáradhatnak, törékennyé válhatnak, elszíneződhetnek. Sosem lesz egy gyökérkezelt fog többé olyan tartós, mint vitális korában, vagyis, ha időben, még a fogbél elhalása előtt megkapja a megfelelő kezelést. Ráadásul sokkal költségkímélőbb egy fog megtartása még mély szuvasodás esetében is, ha a fog életképes. A fog belsejében elhelyezett gyökértömő anyag valószínűleg az élet során megmarad, a fognak a koronai részét idővel azonban újra be kell tömni, inlay/onlay-el, vagy koronával ellátni.

gyökérkezelés

Mit tehet Ön a gyökérkezelés megelőzése érdekében?

• Naponta legalább kétszer mosson fogat és használjon fogselymet.
  • Legalább félévente keresse fel fogorvosát.
  • Bizonyos típusú sportoknál használjon fogorvos által készített fogvédőt, a fogsérülések elkerülése érdekében.
  • A fogak, a szájüreg, az arc sérülése esetén azonnal keresse fel fogorvosát.
  • Rágáskor, vagy ráharapáskor fájdalmat, lüktetést érez.
  • Hideg, vagy meleg ételek/italok fogyasztása szintén fájdalomérzést vált ki.
  • Foga elszürkült, elszíneződött.
  • Duzzanat, vagy gennyes váladék jelenik meg a megbetegedett fog melletti ínyszakaszon.

Milyen panaszok, tünetek utalnak arra, hogy Önnek gyökérkezelésre van szüksége?