Esztétikus fogtömések

Rendelőnkben kizárólag magas esztétikai igényeknek megfelelő (fogszínű) töméseket készítünk a legkorszerűbb anyagok felhasználásával. A „fotopolimerizációs”, fényre kötő kompozit fogtöméssel a fogak eredeti színét és alakját állítjuk vissza. A beavatkozás során nem egyszerűen „fehér tömés” készül, hanem az Ön fogazatának színét figyelembe véve (szem előtt tartva a kezelendő fog, ill. a szomszédos fogak színárnyalatát is), a fogtömés gyakorlatilag teljesen láthatatlanná válik. A ragyogó mosoly pedig hosszú távon garantált.

A kezelés helyi érzéstelenítésben, fájdalommentesen zajlik. Sőt, az érzéstelenítő injekció beadása előtt egy speciális érzéstelenítő zselével kenjük be az érintett területet, hogy Ön a szúrással járó kellemetlenséget se érezze.

Miért szürkülnek el csúnyán az amalgámmal tömött fogak?

Mert a régi amalgámtömések ezüsttartalma az évek múlásával beoldódik a fogzománcba.

Miért gyakori a fogszuvasodás az amalgámtömések alatt?

Az amalgám tömések alatt az esetek 80%-ában un. másodlagos, szekunder szuvasodás lép fel. Ez annak a következménye, hogy a tömés és a fog között rések keletkeznek, melyek kedvező miliőt teremtenek a szuvasodásért felelős baktériumok megtelepedéséhez és elszaporodásához. A tömés melletti szuvasodás miatt meggyengül a fogzománc, repedhet, ill. törhet a fogállomány.

tömések fogászat fogorvos

Ilyenkor, az esetek többségében a fog még nem fáj, éppen ezért a páciensek többsége még nem keresi fel fogorvosát. Azonban, ha ebben a stádiumban nem kezeljük a kérdéses fogat, akkor a szuvasodás egy idő múlva elérheti a fogbelet, és a fog előbb-utóbb elhal. Ez akár kínzó, csillapíthatatlan fájdalommal és arcduzzanattal is járhat. Szerencsés esetben a fogat még meg lehet menteni gyökérkezeléssel, rosszabb esetben azonban el kell távolítani.

Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy a fogból akkora darab törik le, hogy a repedés mélyen a fogíny alá ér. Ilyenkor sajnos szintén a fog eltávolítására teszünk javaslatot még akkor is, ha a fogbél nem halt el.

Fontos!

Rendszeres ellenőrzéssel megelőzhetők a szövődményes esetek! Ezért szükséges legalább fél évente felkeresni fogorvosát!

tömések fogászat fogorvos